F16 gjorde sin första tävlingssäsong
I år gjorde F16 sin första tävlingssäsong och hamnade i Blå Lätt-serien mot lag som oftast var både äldre och längre. Det märktes ibland – men det stoppade inte våra tjejer, som kämpade, lärde sig massor och visade imponerande laganda. För många var det allra första tävlingsmatcherna, ändå fick vi massor av beröm längs vägen. Vi avslutade säsongen med Våffelcupen mot jämnåriga lag, och då visade tjejerna verkligen vad de gått för. Laget har dessutom växt från 10 till 15 spelare och blivit riktigt tajt. Och till sist ett extra stort tack till våra hjälptränare Moa och Wilma – tack för att ni håller ordning, peppar, visar och ibland räddar oss tränare när vi inte riktigt har koll! Vi ser nu fram emot nästa säsong med fler träningar, jämnårigt motstånd och minst lika mycket skratt.
Särö Seahawks
20 maj
0kommentarer
Säsongen har varit fylld av glädje, utveckling!
Säsongen har varit fylld av glädje, utveckling och nya erfarenheter för vårt P19/20-lag. Årets stora ögonblick var deltagandet i Våffelcupen, där laget spelade sina allra första matcher. Det var fantastiskt att se hur spelarna tog sig an utmaningen - där killarna bjöd på massor av energi, spelglädje och mod – och tog stora kliv framåt på kort tid. Under säsongen har laget tränat kontinuerligt och visat fin sammanhållning. Det har varit ett gott gäng där alla har bidragit till en positiv stämning. Utvecklingen hos spelarna har varit tydlig och intresset för innebandy har vuxit. Vi vill rikta ett stort tack till våra hjältar/ hjälptränare @moa.bringefalt och @wilma.fagrell – för gott humör, pepp på grabbarna och för att ni ibland lyckades få alla att lyssna samtidigt, nästan😘
Särö Seahawks
18 maj
0kommentarer
Visa fler nyheter